بهبود کیفیت
از ابتدای سال 1392 و بدنبال ابلاغ استانداردهای حاکمیت بالینی و ارزیابی بیمارستان ها به منظور شرکت در اولین جشنواره حاکمیت خدمات بالینی و همچنین ضرورت ایجاد ساختاری منسجم با هدف شناسایی نقاط قابل بهبود در ساختار و فرایندهای جاری بیمارستانی و نیز عملیاتی ساختن فعالیت های مرتبط با حیطه استاندارد سازی خدمات و بهبود کیفیت، دفتر بهبود کیفیت به ساختار سازمانی بیمارستان بین المللی قائم (عج)افزوده و در حال حاضر طرح های اعتبار بخشی ملی و بین المللی(کانادا) جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات بالینی و ایمنی بیمار در راستای اهداف وزارت بهداشت،در این واحد در حال اجرا می باشد.
شرح وظایف
- تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
- تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
- پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها.
- تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
- تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
- تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان.
- تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
- نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
- پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
- ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
- نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی
- مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف
- تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی
- نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی
- انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق